Laatste dag

Posted by on aug 4, 2016 in Zomerreis 2016 |

Beste allemaal,

Helaas zit het erop vandaag, inmiddels zijn we veilig thuis gekomen en welkom geheten door familie en vrienden.

Fijn dat ook nu weer zoveel mensen voor ons klaar hebben gestaan bij het vliegveld om ons op te halen, heel hartelijk dank namens de hele groep!

3 augustus:

De laatste dag in Sovata begon met nattigheid maar al gauw brak de zon door en werd het heerlijk weer. Vandaag is de dag van inpakken en alles opruimen. Martijn en Peter hebben ervoor gezorgd dat de bussen schoon gemaakt werden in de plaatselijke wasstraat, weer als nieuw! Top gedaan mannen!

De rest van de groep heeft schoongemaakt in de keuken, boodschappen uitgezocht en de Kinderwerkspullen op aantal en kwaliteit beoordeeld. vandaag hebben we ook afscheid genomen van Alexandra, onze tolk en heeft de groep haar een geld bedrag overhandigd om te beginnen met haar rijlessen, leuk initiatief mensen!

Verder hebben Kees en ik aan iedereen een persoonlijk woordje gewijd en is de verkiezing gehouden wie van ons nou als leiding nou eigenlijk het mannetje en vrouwtje is, dit schijnt elk jaar erg belangrijk te zijn…. Nou, dat was best moeilijk, maar na een meerderheid van stemmen vond de groep dat we beiden vrouwtje zijn en Lysa het mannetje. Zo zie je maar, we gaan met de tijd mee…

Na de lunch gaan we naar Erimitu om Alexandra thuis te brengen, we drinken nog wat bij dit zeer gastvrije gezin en vertrekken naar Clui Napoca. Hier hebben we een overnachting in een hotel, waarvan enkele kamers best groot zijn…..

We gaan uit eten in het centrum van deze zeer drukke maar mooie stad en maken nog een wandeling waarbij we veel aandacht trekken van omstanders. Hoe zou dat nou komen….

Het was in ieder geval erg gezellig in het centrum maar besluiten toch op tijd te vertrekken naar het hotel, zodat iedereen in de gelegenheid is een kort nachtje iets langer te maken.

Vandaag vertrekken we om half vijf (in Nederland half vier!) naar het vliegveld voor de terugreis. we zijn ruim op tijd en hebben alle tijd ons meegebrachte ontbijt naar binnen te werken, echt lekker was het niet maar ja, we hebben iets in de maag voordat we het vliegtuig ingaan.

Na een redelijk korte reis komen we aan in Eindhoven, waar onze enthousiaste chauffeurs al gretig staan te wachten ons mee te nemen naar Amersfoort. Om ongeveer half elf komen we aan bij de Boogkerk waar al veel ouders ons verwelkomen na dit grote avontuur.

We willen iedereen bedanken voor hun bijdrage, in welke vorm dan ook, dat we samen met de jongeren deze reis hebben kunnen maken.

Kees en Harry

IMG_1885IMG_1890IMG_1895

Inschrijven reizen

Ik wil me inschrijven voor de zomer- of winterreis.